Entuziasmul începutului de an n-ar trebui să se piardă în rândul agenților din biroul pe care îl conduci. Aveți procese clar stabilite, generați constant lead-uri noi, fiecare știe ce are de făcut și, totuși, ceva lipsește din imaginea pe care cu toții vi-o doriți.
Entuziasmul pentru obiectivele setate la început de ani a început să se piardă încet, încet, iar odată cu acesta și motivația agenților colaboratori.
Deci, ce e de făcut ca să aduci echipa înapoi pe aceeași lungime de undă? Un lucru e cert: banii n-aduc fericirea, și e nevoie de ceva mai mult ca fiecare dintre agenți să vină la birou optimiști, cu chef de muncă și entuziasmați pentru o nouă zi. Există trei elemente esențiale pentru a menține motivați agenții din biroul tău: cultura organizațională, sesiunile de coaching și recunoașterea eforturilor.
Cultura organizațională
Cultura organizațională joacă un lor important în succesul agenției tale și are un impact mai mare decât crezi asupra rezultatelor pe care le obține fiecare agent.
Cu ajutorul culturii organizaționale setezi valori după care fiecare în parte se poate ghida atunci când se lovește de situații dificile, din care nu văd cale de ieșire. Aceasta vine ca o justificare pentru acțiunile lor și îi ajută să facă alegerea înțeleaptă când au îndoieli.
Domeniul imobiliar vine cu numeroase provocări, probleme neprevăzute, iar agentul are de luat decizii radicale. Cu toate acestea, mulți agenți nu-și asumă riscurile dacă nu știu cum vei reacționa sau ce gândești despre acțiunea luată. Aici intervine rolul culturii organizaționale - ea îi va ajuta să înțeleagă ce au de făcut în situații dificile și le va reda echilibrul. Și de aici, puterea și motivația de a merge mai departe.
”Este extrem de important să existe o viziune împărtășită, iar aceasta trebuie să pornească de la lider. El prezintă membrilor echipei pașii către obiective și beneficiile aduse de atingerea lor.” Octavian Bădescu, Broker/Owner RE/MAX Freedom Group
Sesiunile de coaching
Când unul sau mai mulți dintre agenții colaboratori se află într-o perioadă caracterizată de lipsa motivației sau au trecut printr-o serie de încercări care-i fac să se simtă epuizați, rolul tău ca lider și proprietar de agenție este să intervi pentru a reseta oamenii pe atitudinea și mentalitatea unui campion. Fiecare agent colaborator are propriile obiective și e și datoria ta să îi ajuți în împlinirea lor, la fel cu ei muncesc pentru atingerea celor ca echipă.
Ar trebui să setezi întâlniri individuale regulate cu membrii echipei, iar în cadrul acestora să-i întrebi despre obiectivele personale și cât de aproape sunt de atingerea lor, să oferi sfaturi și feedback. Însă evită să transformi aceste întâlniri în întâlniri despre muncă. Accentul trebuie pus pe individ și ar trebui să readuci în prim plan faptul că sunteți împreună în acest proces, ceea ce îi va crește motivația.
”Liderul în imobiliare se definește prin: dorința arzătoare de a ajuta, de a munci constant, de a lupta, de a identifica scopuri și stategii care să fie de folos celorlalți.” Nelida Georj, Sales Associate RE/MAX Grup de Lux
Recunoașterea eforturilor
Sărbătorirea succeselor din cadrul agenției ar trebui să fie o activitate obligatorie, căci este fără dubii un mod prin care agenții capătă o motivație puternică pentru a-și crea noi motive de sărbătoare. E un motiv în plus să se concentreze mai mult eforturilor care aduc tranzacții închise, un motiv în plus să obțină performanță.
Succesul atrage succes, așa că alocând timp pentru marcarea victoriilor va atrage noi performanțe și va inspira și alți membri ai echipei să continue munca lor către atingerea obiectivelor individuale și comune.
Un email de felicitare poate fi prea puțin. Programează un prânz mai special sau o seară la o cramă cu vinuri speciale, oferă o ședință gratuită la spa, un weekend de recreere sau un voucher care poate fi investit în pasiunile care-i fac mai fericiți în timpul liber. Alege orice formă de a marca momentul cât timp știi că va avea efectul dorit în rândul echipei tale.
”Împreună suntem mai buni, mai puternici, mai eficienți, greșim mai puțin și ne revenim mai repede, pentru că ne avem unii pe alții. Fii un team-player!” Mădălina Vasile, Broker/Owner RE/MAX Properties
Oamenii lucrează mult mai bine când știu că fac lucrurile cu un sens clar. Valorile comune vă mențin uniți și vă ghidează când apar probleme. Alături de valorile comune ce dau formă culturii organizaționale, agenții tăi au nevoie de suport vizibil din partea ta la bine, prin celebrarea victoriei, și la greu, prin sesiuni de coaching.