În marketing, ca și în vânzări, pentru a-ți atinge obiectivele este foarte important să te afli la locul potrivit, în momentul potrivit. Pe scurt, să fii acolo unde se află potențialii tăi clienți.
Online-ul reprezintă mediul cel mai potrivit din această perspectivă: aici ai oportunitatea de a comunica în timp real avantajele ofertelor tale și de a pune la îndemâna clientului informațiile care îl pot duce mai aproape de zona de vânzare. Tot ceea ce poți face fizic - de la promovare până la prezentarea produselor și serviciilor - capătă cu ajutorul tehnologiei un impact crescut, ajutându-te să atragi mai ușor publicul.
Pentru a obține rezultatele scontate, este important să planifici partea de promovare, să setezi obiective realiste și să utilizezi instrumentele de marketing disponibile în funcție de tipul de client și contextul din piață. Nu uita, de asemenea, că fiecare tip de produs are nevoie de o promovare specifică, adaptată la caracteristicile sale.
Instrumentele de marketing folosite cu succes în domeniul imobiliar
Dacă ai o afacere în domeniul imobiliar, iată care sunt principalele instrumente de marketing pe care le poți folosi cu succes pentru promovarea online a unei proprietăți imobiliare:
1. Google Adwords - un important instrument de marketing și de promovare online a proprietăților imobiliare
Prin derularea de campanii targetate pe Google - Google Ads - obții rezultate rapide, eficiente și măsurabile. Campaniile Google Adwords te ajută să promovezi vizibil în online proprietățile imobiliare pentru un target bine definit, alegând inclusiv localizarea dorită.
2. Alege să te promovezi prin Facebook Ads și atrage mai ușor clienții doriți
La fel ca în Google Adwords, și în Facebook Ads vei putea stabili pentru fiecare campanie o serie de elemente specifice, care să direcționeze corect oferta ta către clienții doriți. În promovarea online a proprietăților tale imobiliare poți seta criterii precum vârsta, ocupația, studiile, interesele și localizarea.
3. Folosește în campanii promovarea prin Remarketing/Retargeting, pentru a le reaminti clienților despre proprietățile tale imobiliare
Pe Google (Adwords, sau e-mail) și Facebook, remarketingul te va ajuta să afișezi mesaje țintite doar către cei care au realizat o anumită acțiune în raport cu ofertele tale, de pildă ți-au vizitat deja website-ul.
Citește și: 4 recomandări utile cum să te promovezi pe social media
4. Anunțuri pentru site-uri externe - o bună oportunitate de a promova proprietățile tale imobiliare
În domeniul de marketing online ai la dispoziție foarte multe variante de a te promova, de la site-uri care listează anunțuri din zona de imobiliare, până la site-uri locale, ce permit postarea de anunțuri cu oferte din domeniu.
Toate reprezintă oportunități cărora merită să le acorzi atenție, pentru că vor trezi interesul potențialilor clienți.
5. Optimizare SEO - unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing
Utilizarea acestui instrument de promovare online în domeniul imobiliar - atât pentru conținutul text, cât și pentru cel vizual - nu ar trebui să fie doar o opțiune, ci o necesitate. Cuvintele cheie și descrierile optimizate te vor ajuta să devii relevant, să te poziționezi în topul căutărilor și să obții atenția targetului tău.
6. Folosește Keyword Planner și devii mai vizibil în online
Este important să creezi mesaje de marketing în jurul unor cuvinte-cheie, căutate de clienți pe Google. Acestea te vor ajuta să obții vizibilitatea dorită atât în campaniile online plătite, cât și în căutările organice.
7. Video ilustrative scurte - pentru a promova vizual proprietățile imobiliare
Dacă o imagine face cât 1000 de cuvinte, un video cât crezi că valorează? Cumpărătorii sunt direct interesați să vadă, dincolo de descrierile captivante, imagini concrete de “la fața locului” și să-și facă o proiecție asupra unei potențiale investiții. Folosește cu încredere acest instrument de marketing pentru proprietățile tale imobiliare și pentru a le promova eficient.
Citește și: Cum să folosești YouTube-ul pentru promovarea serviciilor și proprietăților
8. Pune în valoare proprietățile imobiliare și promovează-le folosind Conținutul vizual
Asigură-te că ai un aparat foto suficient de bun, care să te ajute să-ți pui în valoare oferta, sau apelează la serviciile unui profesionist. Pentru a evita problema încărcării greoaie a acestor imagini, care este penalizată și de Google, poți optimiza afișarea lor cu ajutorul unor instrumente online de tipul TinyPNG – Photo Optimization Tool.
9. Utilizează URL-urile unice în promovarea online a proprietăților tale imobiliare
În campaniile de marketing este important să ai un tracking bun pe toate elementele utilizate. URL-urile - adresa unui site/blog - ocupă prima poziție în topul acestor elemente. Poți scurta, personaliza și genera link-uri unice pentru oferta ta cu ajutorul unor instrumente online de tipul Bitly – URL Shortener Tool. Cu ajutorul acestor instrumente vei obține, totodată, și informații de “click analytics”.
10. Nu uita de e-mail marketing în campaniile tale de promovare
Fie că apelezi la retargeting, fie că te gândești la un newsletter prin care îți prezinți oferta către baza de date existentă, e-mailul este un instrument de marketing imobiliar care nu ar trebui să lipsească din lista ta.
11. Atrage clienții scriind și postând articole captivante pe Blog
Majoritatea instrumentelor de marketing te duc mai aproape de consumator. Totuși, întrebarea cea mai importantă este: unde poți fi tu găsit, atunci când clientul te va căuta? Investește într-un blog simplu, funcțional, unde să publici constant articolele și ofertele tale sub o formă atrăgătoare - îmbinând argumentele raționale cu cele emoționale.
“Blogul este o metodă economică și organică pentru generarea de lead-uri. [...] Am creat recent un sistem de newsletters, plecând de la conținutul blogului meu. Am pus ofertele sub formă de povestire, astfel încât consumatorii interesați să dea click și să poată ajunge rapid pe site.”, spune Bob Gordon – RE/MAX.
12. Adaugă în campaniile tale de marketing imobiliar și testimonialele, pentru a oferi încredere altor clienți
Testimonialele sunt garanții de încredere extrem de valoroase. Tocmai ai încheiat cu succes o tranzacție imobiliară și clientul tău s-a arătat mulțumit de implicarea ta? Sugerează-i să posteze un testimonial despre experiența sa în online (pe blog-ul tău, pe pagina de Facebook, pe site-urile de specialitate unde ai plasate anunțurile, etc). Părerile clienților sunt un factor important de decizie pentru cei care se întreabă dacă să te aleagă.
13. Utilizează mesaje text pe mobile, pentru campanii de marketing de impact
Campaniile bazate pe SMS sunt încă un instrument frecvent utilizat în campaniile de marketing. Ele pot fi totuși un dezavantaj din perspectiva bugetului și a faptului că pot fi percepute ca fiind intruzive.
Citește și: Crește traficul online pentru proprietățile listate
14. Măsoară, analizează și compară rezultatele promovării cu Google Analytics
Google Analytics este un instrument de marketing care te va ajuta atât pe parcursul campaniilor, cât și la finalul lor. Cu ajutorul său vei putea să observi impactul mesajelor promovate și să extragi concluzii cu privire la cum ar trebui să abordezi în continuare campaniile de promovare a ofertelor imobiliare.