Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 15 martie 2022

Cum îmi promovez online proprietățile imobiliare?

Timp de citire: 10 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Să lucrezi în domeniul imobiliarelor înseamnă să trăiești zi de zi o adevărată aventură, în care dorința de a-ți depăși limitele crește pe măsură ce vinzi mai mult. Este un domeniu provocator, influențat puternic de tendințele de pe piață și care azi îți poate aduce o mare reușită, urmată apoi de două săptămâni de liniște.

Cum îmi promovez online proprietățile imobiliare

Ca să supraviețuiești în imobiliare, este necesar să fii mereu pregătit atât pentru succes, cât și pentru perioade mai puțin productive, dar întotdeauna să fii mânat de creativitate în direcția vânzărilor și pasiune pentru ceea ce faci. Să nu uităm și de partea de promovare, și ea la fel de esențială în reușita pe o piață plină de agenții imobiliare.

Însă, după cum știm cu toți, pandemia a schimbat cursul lucrurilor, mai ales în ceea ce privește marketingul imobiliar, iar modalitățile de promovare offline nu prea mai sunt posibile. Singura metodă offline încă eficientă pentru a-ți face noi clienți este cea prin promovare word-of-mouth, adică prin recomandare. Totuși, să nu ne bazăm doar pe recomandările clienților.

Cum facem promovare imobiliară online ca la carte, atunci când vrem să generăm vânzări? Află în cele ce urmează.

1. Pune accent pe imaginea ta

Poate că sună superficial, însă nu e chiar așa. Să luăm următorul scenariu: ai o agenție imobiliară micuță, poate că ești chiar singurul angajat. Cu alte cuvinte, ești stâlpul și reprezinți imaginea agenției tale

Probabil că te gândești să promovezi numele agenției tale, însă noi îți sugerăm să te promovezi mai întâi pe tine, astfel încât să te transformi într-un brand. Cum poți face asta? Prin multă activitate online, pe rețelele sociale LinkedIn, Facebook, YouTube, printr-un blog de imobilIare, iar lista poate continua, dacă apelezi la serviciile unui PR specialist.

Postează zilnic și poziționează-te drept expert în ramura ta, pentru a cuceri publicul. Adaugă carismă și folosește-ți aptitudinile de vânzare, astfel încât să te vinzi pe tine cât mai bine. Odată ce ți-ai construit un public fidel care te urmărește constant și ți-ai conturat imaginea de expert în imobiliare, oamenii își vor dori să apeleze la serviciile tale, pentru că vor avea încredere că le poți oferi ceea ce își doresc.

De ce îți sugerăm acest tip de promovare și nu promovarea agenției? Oamenii își doresc contact uman și nu sunt neapărat dornici să interacționeze direct cu o firmă. Este mult mai ușor și sigur să te promovezi mai întâi pe tine iar, ulterior, să îți promovezi discret agenția. Uneori, nici nu mai e nevoie să faci acest lucru, pentru că cei care îți vor deveni public fidel, se vor interesa înainte despre ceea ce faci. Așa că, îndrăznește să devii un reper în imobiliare printr-o prezență online cât mai mare.

2. Mizează pe video marketing

Ce ai spune dacă ai face un pas înainte și te-ai axa pe conținutul video? Nu îți spunem să devii un vlogger, ci să-ți prezinți proprietățile video. Marea majoritate a agenților imobiliari postează imagini cu proprietățile pe care le vând, pentru că, într-adevăr, este mult mai la îndemână așa.

Dar, dacă alegi să faci prezentări video sau tururi virtuale 3D ale proprietăților pe care le ai în portofoliu, acestea vor avea un impact mult mai mare. Privind aceste materiale video, clientul deja își poate imagina cum ar fi să locuiască acolo, unde își va instala biroul sau cum își va amenaja dormitorul.

Iar tu, ca proprietar de agenție, nu numai că vei avea mai multe șanse să fii contactat de potențiali clienți, ci vei inspira mai multă încredere și profesionalism prin această metodă de prezentare. După ce ai toate prezentările video ale proprietăților, le poți promova cu ajutorul digital marketing-ului, prin reclame pe Facebook și pe Youtube, sau prin parteneriate cu site-uri de profil.

3. SEO face regulile pe Google

Cei mai mulți care se află în căutarea unei locuințe, apelează la Google. Scriu în bara de căutare ceea ce caută, spre exemplu “apartament 3 camere de vânzare bucurești” și intră pe primele link-uri din lista de rezultate. Întrebarea este: cum au ajuns acele site-uri în prima pagină a rezultatelor de căutare?

Cu ajutorul unei strategii de SEO, realizate de către un specialist. El va stabili niște keywords, cuvinte cheie mai pe românește, care sunt la căutare pe Google, și te va ajuta să-ți optimizezi site-ul din acest punct de vedere, astfel încât să te regăsești mereu printre primii. Astfel, poți obține mai multe vizualizări pe site-ul tău și, implicit, mai multe șanse să obții vizionări cu potențialii tăi clienți.

4. Anunțuri pe site-uri generaliste

Site-urile generaliste de anunțuri rămân o variantă la care apelează multe persoane aflate în căutarea unei locuințe. Pentru tine, ca agent imobiliar, lucrurile sunt simple: îți faci un cont pe un astfel de site sau chiar pe mai multe și publici anunțuri cu proprietățile pe care le ai în portofoliu, neapărat cu fotografii de calitate, luminoase, care să pună în valoare spațiul, precum și cu o oarecare poveste a proprietății.

Desigur, nu omite informațiile esențiale și tehnice, cum ar fi suprafața, numărul de camere, dotările și alte detalii care influențează decizia de cumpărare. Pentru o mai mare vizibilitate, promovarea anunțurilor imobiliare contra cost este o soluție.

Cele mai multe site-uri generaliste îți oferă această opțiune care te va aduce mereu în prima pagină de anunțuri, așa că, nu ezita să o folosești.

5. Îți prezinți agenția pe un site specializat

Antreprenorii care se ocupă de dezvoltare și promovare imobiliară se pot extinde din punctul de vedere al business-ului prin prezentarea agenției pe un site specializat precum RE/MAX.  Acesta îți pune la dispoziție atât un sistem complex care te ghidează în conducerea afacerii tale din domeniul real estate, precum și instrumentele necesare pentru a face asta.

Avantajele de a fi prezent pe o astfel de platformă sunt multiple, de la asocierea ta cu un brand puternic și cu vechime pe piața mondială, până la accesul de traininguri specializate, suport sau sisteme de promovare eficiente. Prin asocierea cu o franciză, ai din start vizibilitatea și încrederea pe care le construiești mult mai greu într-o formă independentă.

Practic, este o formă prin care poți trece rapid peste niște etape care, în general, îți consumă timp și bani, dar nu îți garantează succesul. Metode de promovare a proprietăților imobiliare sunt multe, iar cu cât mergi în mai multe direcții, vei obține mai multă vizibilitate și credibilitate în timp.

Însă, ține cont că toate tacticile aplicate trebuie să fie într-un lanț de legătură, un sistem bine pus la punct care să permită clienților să ajungă dintr-un punct în altul, tot în “grădina” ta.

Dacă îți dorești să crești vizibilitatea afacerii tale, să te promovezi eficient și să te bazezi pe un plan de marketing de succes, RE/MAX îți e alături. Când alegi să faci parte din franciza RE/MAX, ai acces la o strategie și un plan de business care s-au dovedit a fi eficiente în țară și pe plan internațional, dar și la coaching și cunoștințe avansate în domeniu. Ca parte din rețeaua noastră, ți se oferă programe de training, mentorat, suport și alte instrumente necesare dezvoltării businessului tău.

 

Click me

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX