Rolul storytelling-ul în succesul agenției tale imobiliare

Timp de citire: 11 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

header

În spatele fiecărei afaceri de succes se află o poveste foarte bună. Suntem mereu înconjurați de povești și le folosim pentru a ne conecta unii cu ceilalți și pentru a da sens lumii în care trăim.Însă poveștile nu au un loc special doar în serile copilăriei, ori în momentele dedicate beletristicii pe care o preferi ca adult, ci oferă și numeroase beneficii agenției tale.

 

De ce e atât de important să împărtășești povești cu publicul tău țintă?

Creierul nostru reacționează foarte bine la storytelling, la structura cauză - efect a fiecărei povești auzite. Când împărtășești cu clienții actuali și potențiali ceea ce te face unic, acele lucruri cu care totuși toți se pot identifica sau cu care rezonează, oamenii vor avea mai mare încredere în tine și vor fi mult mai determinați să aleagă agenția ta pentru a-i reprezinta exclusiv în vânzarea unei case, spre exemplu.

Poate ți se pare că povestea ta nu este una care să provoace entuziasm în rândul publicului țintă, dar e vital să te gândești la motivele pentru care ești în acest business în primul rând - ce iubești și ce anume te leagă de domeniul imobiliar.

Când vizitatorii noi sau foștii clienți intră pe site-ul tău, vrei să le poți transmite rapid valoarea și poziționarea agenției tale. Conturează-ți cât mai bine povestea brandului tău și vei câștiga astfel prospecți sau vei reaminti clienților vechi că ești un partener de încredere. Iată în continuare câteva moduri în care poți clădi încrederea care stă la baza oricărei tranzacții imobiliare reușite.

Transmite idei cu care oamenii se pot identifica
Cele mai bune povești sunt cele pe care oamenii le înțeleg și cu care se pot identifica. La nivel de agenție, urmărești să comunici întocmai acest lucru. Spre exemplu, cumpărătorii vor să vadă că tu și agenții tăi înțelegeți ce ei urmăresc atunci când sunt în căutarea unei case, de la evitarea situațiilor stresante la facilitățile specifice pe care le doresc în imobil sau comunitatea pe care speră să o întâlnească în noul cartier. Evaluează serviciile pe care le oferi clienților, ce faci diferit față de restul pieței și include ceea ce este specific vouă, ca agenție, la baza poveștii prezentate.

Scrie conținut care să fie parcurs cu plăcere
Când te prezinți unor persoane noi, deci celor aflați la prima vizită, prospecților, vrei să creezi o conexiune cu aceștia într-un mod plăcut și chiar distractiv, spre exemplu printr-un video de prezentare a agenției în care simțul umorului se îmbină armonios cu informațiile utile și valorile ce stau la baza fiecărei acțiuni, a fiecărui agent.

Chiar dacă nu îți place să scrii sau ai foarte puțin conținut pe care să îl transmiți publicului țintă, e bine să prioritizezi câteva materiale create foarte bine, care prezintă unicitatea brandului tău și oferă valoare cititorilor, indiferent în ce fază sunt ei - vizitatori sau clienți vechi. Nu vrei ca speech-ul tău să aibă prea multe elemente de vânzare sau cuvinte generice, care nu transmit nimic. Încearcă să comunici printr-un limbaj natural, conversațional, care oferă senzația că brandul chiar ”îi vorbește” omului care îți citește rândurile.

New call-to-action

Creează o impresie pozitivă de durată
Orice brand cunoscut are parte de fani și ambasadori de brand deoarece sunt pasionați de produsele și serviciile acestora. Un brand puternic oferă valoare pe termen lung și atrage astfel relații de lungă durată.

Nu ești singura agenție de pe piață, dar cu siguranță oferi ceva unic prin fiecare agent colaborator. Gândește-te dincolo de beneficiile de a colabora cu agenția ta și de expertiza în diferite arii. Identifică modul în care agenția ta schimbă viețile oamenilor.

Ajuți oamenii cu buget limitat să își găsească locuința de vis? Sau vânezi locuințele de lux pentru oamenii caută poate un penthouse într-o zonă exclusivistă? Pe orice te-ai concentra, fii sigur că informația ajunge rapid la oamenii care îți vizitează site-ul, care primesc newslettere din partea ta sau care văd bannere stradale.

Evidențiază ce vrei să realizezi
Fiecare agent colaborator poate să aibă o abordare diferită asupra scopului comun pe care doriți să îl atingeți. Indiferent de diferențele dintre agenți, fiecare aspect trebuie comunicat clar. Dacă un agent lucrează cu clienți care caută să se mute într-un apartament mai mic după ce fiecare copil s-a mutat la propria casă, atunci fiecare tip de conținut care ajunge la el trebuie să susțină scopul căruia agentul i se dedică.

Clienții actuali și potențiali trebuie să înțeleagă, prin felul în care comunici, că agentul știe exact care îi sunt atuurile, că înțelege ce anume caută cei cărora le oferă serviciile și că știe cum să își folosească expertiza pentru a încheia o tranzacție cu succes.

Povestea ta devine modalitate de a converti vizitatorii în clienți
Povestea agenției tale devine una de succes atunci când reușești să convertești prin felul în care o spui, în special pe site-ul tău. Ceea ce vrei să deducă persoanele care ajung pe site este faptul că tu ești un expert în aria ta. Poți transmite acest mesaj prin diferite moduri:

  • Testimoniale: Cu siguranță clienții mulțumiți vor fi extrem de bucuroși și dispuși să îți ofere un review cu privire la procesul de tranzacționare prin care au trecut cu succes alături de agenția ta. După ce ai varianta finală a testimonialelor, asigură-te că sunt vizibile în mai multe locuri din site, inclusiv în homepage dacă găsești o modalitate ”naturală” de a le include aici.
  • Statistici privind performanțele: Dacă la nivel de agenție dețineți date clare cu privire la rezultatele anuale, cum ar fi rata de succes a tranzacțiilor intermediate, timpul mediu necesar pentru încheierea unei tranzacții și orice statistici demonstrează profesionalismul vostru, includeți-le într-un infografic sau un mic raport prin care să vă consolidați reputația de lider local și partener de încredere.
  • Momente împărtășite în social media: Platformele de social media te ajută să consolidezi relații cu prospecții și clienții, dar trebuie să te asiguri că păstrezi echilibrul între informații utile, mesaje promoționale și postări care arată lucruri din culise, din viața de zi cu zi a agenților.

Când reușești să identifici ce vă definește ca și agenție, ce poți oferi publicului țintă într-un fel în care nici o altă agenție nu poate, vei putea spune povești de succes despre ceea ce reprezintă brandul tău și de ce agenția ta este cea mai bună alegere a unui potențial client interesat de o tranzacție imobiliară.

Poveștile creează un atașament emoțional serviciilor pe care le oferi și o poveste bine spusă poate să ofere valoare semnificativă serviciilor pe care le oferiți. Aplicând sfaturile prezentate în acest material, vei vedea că oamenii vor rezona altfel cu oamenii din agenție, cu proprietățile avute în portofoliu și acest lucru se va resimți în creșterea numărului de tranzacții încheiate cu succes.

New call-to-action

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX