Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 07 octombrie 2022

Cum îți crești profiturile ca agent imobiliar

Timp de citire: 10 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Lucrezi în domeniul imobiliar? Care au fost factorii care te-au determinat să îl alegi? Cu siguranță, pe această listă se află și posibilitatea de a avea venituri cu mult peste medie. Tocmai de aceea, am decis să scriem acest articol din care să te inspiri pentru a-ți crește profitul ca agent imobiliar.

Cum să îți optimizezi raportul cheltuieli/venituri, pentru vânzări mai consistente

cum-optimizezi-raportul-cheltuieli-venituri-pentru-vanzari-mai-consistente

Fie că lucrezi pe cont propriu sau că faci parte din echipa unei agenții imobiliare, deja nu îți mai sunt străine costurile pe care le presupune identificarea, listarea și promovarea unui imobil în vederea vinderii sau închirierii lui. 

Iată ce ai putea face pentru a le diminua:

 

Alege-ți o nișă cu o rentabilitate crescută
Poate fi vorba, de exemplu, de închiriere de apartamente de lux sau despre vânzări case. Indiferent de ce consideri că ar fi mai rentabil pentru tine sau unde vezi un raport bun între cerere și ofertă, important este să identifici nișa și să îți concentrezi resursele doar în direcția respectivă.
 
 
Fii deschis la colaborări

În acest domeniu, cu cât ești mai deschis spre colaborare, cu atât ai șanse mai mari să închei mai multe tranzacții, deci să ai un profit mai mare. Dacă lucrezi ca agent independent, investește timp în a-ți construi relații solide cu alți specialiști în imobiliare care, la momentul potrivit, s-ar putea să aibă exact proprietatea de care ai nevoie sau clientul cu bugetul potrivit pentru imobilul pe care tocmai ai reușit să îl listezi. 


Această tehnică ar trebui aplicată și dacă faci parte din echipa unei agenții. Colegii tăi sunt colaboratorii tăi, nu adversari. În cadrul RE/MAX, colaborarea stă la baza relațiilor dintre membrii rețelei, iar unele dintre cele mai mari tranzacții încheiate au fost realizate prin colaborarea mai multor agenți. Un astfel de exemplu este vânzarea Hotelului Opera Plaza din Cluj-Napoca către Universitatea Babeș-Bolyai, o tranzacție de 8,1 milioane de euro realizată în urma unei strânse colaborări.

 

Folosește tehnici eficiente de promovare

Atunci când trebuie să promovezi o proprietate, este important să alegi corect platformele pe care să o listezi, dar și canalele de social media unde merită să investești pentru a ajunge la cumpărătorii potriviți. Cu cât îți folosești mai eficient resursele, cu atât te vei putea bucura, la final, de un profit mai mare. 

 

Am abordat în detaliu acest subiect într-un articol anterior pe care te invităm să îl parcurgi.

Educația imobiliară, pentru a putea munci mai eficient

educatia-imobiliara-pentru-a-putea-munci-mai-eficient

Cunoașterea unor tehnici de vânzare eficiente, a legislației în domeniu și a unor noțiuni de bază din domeniul construcțiilor, toate te vor ajuta să reușești atât să te poziționezi ca un specialist în domeniu, deci să câștigi mai ușor încrederea persoanelor care vor apela la serviciile tale, ci și ca tu însuți să muncești mai eficient. 

Tocmai de aceea, dincolo de dorința de a avea câștiguri substanțiale din imobiliare, este important să te preocupe și să faci un obiectiv din dezvoltarea ta continuă, din educația ta imobiliară. Investește timp în acest aspect, pentru ca ulterior să ai posibilitatea să îți utilizezi mai eficient resursele și să te bucuri din plin de rezultate. 

Un astfel de mediu de învățare, de educație imobiliară, este Academia RE/MAX, care exact asta și-a propus: ca toți agenții imobiliari să știe cum să ofere servicii la cele mai înalte standarde de profesionalism, folosind ca instrumente reprezentarea exclusivă și colaborarea. 

Sunt, practic, resurse care te ajută să devii și mai bun în ceea ce faci, să poți profesa la standarde internaționale, astfel încât clienții cu care intri în contact să conștientizeze că le oferi o experiență total diferită față de cele pe care le-au trăit anterior atunci când au intrat în contact cu cineva din domeniul imobiliar. Astfel, îți vei putea construi relații profesionale puternice cu toți cei care lucrează direct cu tine și vei ajunge la performanța de a-ți fideliza clienții, mai ales dacă te vezi făcând imobiliare pe termen lung.

 

Rolul brandului personal în creșterea vânzărilor ca agent imobiliar

rolul-brandului-personal-in-cresterea-vanzarilor-ca-agent-imobiliar

Câștigarea încrederii vânzătorilor și cumpărătorilor stă la baza succesului în domeniul imobiliar. Valoarea tranzacțiilor încheiate în acest domeniu, dar și greutatea în sine a unei decizii realizate în această direcție impun existența unei relații puternice de încredere între toate părțile implicate. 

În tot acest tablou, agentul imobiliar joacă un rol extrem de important, iar el trebuie să inspire încredere pentru ambele părți. Cum reușești să ajungi la un nivel de încredere ridicat? Prin construirea unui brand personal, prin poziționarea ca expert în domeniu. 

Acest lucru se realizează în timp, având o strategie foarte clară și făcând constant acțiuni în această direcție. Prezența ta în mediul online ar trebui să fie impecabilă și să existe o conexiune directă între tine și ceea ce faci. Sunt șanse foarte mari ca, înainte să începi o colaborare, unele persoane să te caute pe internet. Este datoria ta să te asiguri că informațiile pe care le vor găsi acolo le vor da încredere să apeleze la serviciile tale. 

Ar trebui să iei în considerare și o serie de acțiuni de PR, prezențe în presă în care să discuți despre evoluția domeniului imobiliar și despre alte teme de interes pentru publicul larg. Expunerea de acest gen te va ajuta foarte mult să îți consolidezi brandul personal și să arzi o etapă în procesul de convingere al clienților de a colabora cu tine, chiar din contră, ei vor fi cei care te vor alege.

 

Beneficiile asocierii cu un brand recunoscut din domeniu

bneficiile-asocierii-cu-un-brand-recunoscut-din-domeniu

O altă metodă eficientă de a te poziționa pe piață este asocierea cu un brand deja cunoscut în imobiliare. Va avea loc un transfer instant de încredere care te va ajuta să închei mai multe colaborări, să atragi clienți și, în cele din urmă, să faci profit. 

Atât la nivel internațional, cât și la nivel local, RE/MAX este unul dintre cele mai cunoscute branduri din domeniul imobiliar, care se bucură de încrederea clienților și de deschiderea lor spre a colabora în exclusivitate. Doar în 2021, RE/MAX a intermediat aproximativ 10.000 de tranzacții imobiliare în România, care au însumat peste 300 milioane de euro. 

În plus, rețeaua RE/MAX România este în continuă dezvoltare și are o acoperire foarte largă în întreaga țară: 60 de birouri francizate, urmând ca până la finele acestui an, să crească numărul de francize la 90 de unități, cu focus în Iași, Timișoara, Craiova și multe alte reședințe de județ. 

Dacă vei pune în aplicare măcar o parte din strategiile menționate în acest articol, cu siguranță vei reuși să devii și mai bun în ceea ce faci și să îți crești veniturile ca agent imobiliar.

 
bnr-btm-new-2

Află ultimele noutăți de la RE/MAX