Comportamentul consumatorului în mediul online - cumpărătorii de proprietăți imobiliare -

08 septembrie 2020

Informatii utile

comportamentul consumatorului in mediul online - cumparator imobiliare

Comportamentul consumatorului în mediul online poate influența succesul tău în domeniul imobiliar. Astfel, creșterile tranzacțiilor imobiliare de care te ocupi depind poate cel mai mult de măsura în care îți cunoști publicul țintă. Acest detaliu este de altfel valabil în orice domeniu ai activa: pentru a-ți vinde serviciile și produsele, este necesar în primul rând să îți înțelegi cât mai bine potențialii consumatori.

A reuși să îi prezinți oferta clientului potrivit, într-un moment oportun, nu este o coincidență și nici o chestiune de noroc, ci depinde de două aspecte importante:

  • Să ai o imagine clară asupra așteptărilor și comportamentului consumatorilor de produse imobiliare în mediul online
  • Să îți faci oferta vizibilă exact în mediul online, locul unde și clienții tăi își petrec cea mai mare parte a timpului.

comportamentul consumatorului in mediul online - imobiliare remax 

Conform statisticilor recente, pentru cumpărătorii din domeniul imobiliar, mediul online reprezintă principala sursă în materie de cercetare a pieței, analiză a ofertelor, preluare a datelor de contact și înregistrare a unei solicitări de vizionare a unui imobil.

Peste 40% dintre cumpărători își selectează în zilele noastre ofertele imobiliare din mediul online, folosind site-uri specializate, liste de anunțuri și oferte, reclame sau rețele de socializare.

Citește și: Ce caută cumpărătorii în Google (Keywords Planner & Trends)

Ce trebuie să știi despre comportamentul consumatorului în mediul online

  • Potențialul online-ului este încă subapreciat în domeniul imobiliar, ceea ce îți poate crea un avantaj competitiv. 
  • Pentru cercetarea pieței, cei mai mulți cumpărători/consumatori preferă să se documenteze cu privire la ofertele existente de pe internet. Ce înseamnă asta pentru tine? Ai oportunitatea de a livra oferta în timp util și în locul potrivit către potențialii clienți.

comportament cumparator imobiliare - remax

  • Achizițiile imobiliare implică un mix de argumente raționale/practice și emoționale. Încearcă să îți construiești mesajele de marketing pornind de la un astfel de mix.
  • Oamenii cumpără locuințe în special pentru ceea ce reprezintă acestea - siguranță, mediu sănătos, confort, etc. Include în promovarea produselor imobiliare elemente care să comunice la nivel psihologic avantajele ofertei.
  • 65% dintre clienții interesați de investiții în produse imobiliare sunt persoane căsătorite - un reper important în construirea mesajelor de promovare și în targetarea propriu-zisă.
  • Un client petrece în medie între 14 și 90 de zile pentru evaluarea ofertelor când vine vorba de achiziționarea unei locuințe. Acest timp poate fi un reper important pentru tine în estimarea timpului de promovare a unui produs imobiliar.

comportamentul consumatorului in mediul online - imobiliare RE/MAX

Citește și: Cum planifici promovarea online a unei proprietăți imobiliare

Ce trebuie să știi despre audiența ta din mediul online înainte de a începe promovarea unei proprietăți

Dincolo de imaginea de ansamblu asupra pieței imobiliare și de comportamentul general al consumatorilor în mediul online, este important să faci o analiză specifică a publicului tău țintă.

Odată clarificate și clar definite, datele despre clientul potențial te vor ajuta să construiești și să implementezi corect planul de promovare a proprietăților, precum și să ofertezi cât mai specific produsele tale.

Iată un set de 10 întrebări pentru care este important să îți creezi câteva răspunsuri-reper înainte de a investi bani, timp și creativitate în promovarea bunurilor imobiliare:

      ✓  În ce categorie de vârstă se încadrează publicul tău țintă?

      ✓  Ce statut are (căsătorit, necăsătorit, etc)?

      ✓  Care sunt veniturile lui medii?

      ✓  Ce sumă minimă este dispus să investească?

      ✓  Ce sumă maximă este dispus să investească?

      ✓  De ce zone este interesat (localități, cartiere, etc)?

      ✓  Ce tip de imobil îl interesează (apartament, casă, vilă în cartier rezidențial, etc)?

      ✓  Cum va finanța această investiție?

      ✓  Ce interese specifice ar putea avea în raport cu această proprietate (localizare, spațiu, beneficii de nișă, etc)?

      ✓  Ce medii online folosește pentru cercetarea pieței (Search - Google, Facebook, site-uri imobiliare, etc)?

Citește și: Ce instrumente de marketing folosești pentru promovarea proprietăților imobiliare și atragerea clienților

Cât % din timpul tău ar trebui să investești în promovarea online

Timpul unui expert în imobiliare este foarte important, însă nu uita că fiecare minut pe care îl petreci studiind comportamentul consumatorului în mediul online și ocupându-te de promovarea proprietăților va însemna în final un câștig pentru tine.

Dacă nu ești încă specializat în marketing imobiliar, la început vei investi, evident, destul de mult timp - mai ales dacă nu ai la îndemână materiale informative care să îți spună pas cu pas ce ai de făcut.

Odată ce ai parcurs însă informațiile acestui curs, nu vei investi mai mult de 5% din timpul tău zilnic pentru setarea campaniilor, optimizarea anunțurilor și evaluarea impactului, ca un adevărat profesionist.


Click me


 

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.