Ce caută cumpărătorii în Google (Keywords Planner & Trends)

11 august 2020

Informatii utile, Digital Marketing

header-remax-curs3.png

Ți-ai dori ca de fiecare dată când un potențial client caută pe internet o agenție imobiliară sau o proprietate de vânzare să ajungă ușor la numele agenției tale? Pentru asta, este necesar să ai câteva noțiuni de bază despre cuvintele cheie și să le folosești în avantajul tău, astfel încât să capeți mai multă vizibilitate în rândul publicului interesat. 

Află în continuare cum te ajută aceste cuvinte cheie - sau keywords - în promovarea eficientă a proprietăților imobiliare.

De ce ai nevoie de o listă de keywords în promovarea imobiliară

Când vine vorba de căutarea pe Google, există cuvinte care au mii de căutări unice în fiecare zi, în timp ce altele abia dacă ating o sută. Pe de altă parte, pentru multe dintre cuvintele cu trafic foarte mare există și o concurență puternică, rezultată din interesul specialiștilor în marketing de a se poziționa cât mai sus în căutările organice.

Pentru a realiza o listă de cuvinte-cheie în promovarea imobiliară, este important să investești timp și concentrare - nu-ți face griji, nu vei pierde zile întregi, însă cu puțină atenție la început, vei obține la final rezultate excelente. 

Pentru insight-uri despre volumul de căutări, concurență și sugestii, poți folosi cu succes Google Keywords Planner, în timp ce pentru a avea o imagine de ansamblu asupra modului în care evoluează căutările pe anumite sintagme sau cuvinte, te poți ajuta de Google Trends. Ambele sunt instrumente foarte utile pentru stabilirea cuvintelor pe care le caută clienții și în funcție de care îți poți seta campaniile de promovare imobiliară.

Cuvintele cheie sunt importante pentru campania ta de promovare imobiliară din trei motive:

  • Reprezintă baza oricărui conținut de marketing. Ele trebuie să fie punctul de plecare atât pentru pagini de site și bloguri, cât și pentru ad-uri, anunțuri, oferte și email-uri.
  • Îi ajută pe utilizatori să înțeleagă rapid despre ce este vorba în mesajele tale de marketing.
  • Ajută motoarele de căutare să înțeleagă scopul mesajelor tale.

Ce îți recomandăm în crearea promovării imobiliare:

  • Creează-ți o listă provizorie de aproximativ 20 cuvinte pe care le consideri relevante pentru ofertă.
  • Orientează-te spre cuvinte specifice - evită cuvintele prea generale, cu un target mult prea larg.
  • Alege sintagme, în loc de cuvinte singulare - acestea sunt mai ușor de poziționat și aduc trafic relevant.
Cuvinte singulare & cu trafic mare Sintagme dezvoltate & specifice
  • cuvinte generale pentru business
  • volum mare de căutări
  • competiție mare

  • cuvinte specifice
  • volum mic de căutări
  • competiție redusă
 
 Cu aceste cuvinte te vei poziționa dificil și vei obține mult mai greu trafic. Șansele ca cei care caută astfel de cuvinte să devină lead-uri sunt foarte mici.

 Cu aceste cuvinte te vei poziționa ușor și vei obține rapid trafic. Șansele ca cei care caută astfel de cuvinte să devină lead-uri sunt foarte mari.

 

Citește și: Cum planifici promovarea online a unei proprietăți imobiliare

Ce este Google Trends și la ce te pot ajuta datele de aici în promovarea imobiliară

Datele din Google Trends sunt o reprezentare statistică a informațiilor stocate de Google. Utilizarea acestei platforme se face sub anonimat, nefiind necesară autentificarea, iar datele la care ai acces aici sunt structurate pe categorii - în funcție de subiectul interogării - și grupate.

Platforma îți permite să ai o imagine de ansamblu asupra interesului în căutările Google pe un anumit subiect. Poți căuta atât la nivel global, cât și de regiune, fiind posibil să vezi și informațiile pentru un anumit oraș.

promovare imobiliara - Google Trends

Există două moduri de filtrare a datelor din Google Trends:

  • Real time - extragere a datelor pentru ultimele 7 zile
  • Non-real time - statistică a tuturor datelor pentru care se solicită o analiză, începând cu anul 2004 și până în prezent (<ultimele 36 de ore).

Îți recomandăm să folosești datele din Google Trends în campania ta de promovare imobiliară pentru:

  • A vedea nivelul de interes pentru un subiect sau o sintagmă de căutare de-a lungul timpului, volumul de căutări și alte subiecte derivate.
  • A-ți defini oferta în raport cu tendințele de căutări din piața online.
  • A avea un punct de plecare în crearea listei de cuvinte-cheie.

Citește și: Ce instrumente de marketing folosești pentru promovarea proprietăților imobiliare și atragerea clienților

Ce este Keywords Planner și cum se folosește

Google Keyword Planner este o resursă utilă pentru crearea listelor corecte de cuvinte cheie, înainte de a începe o campanie de promovare imobiliară.

promovare imobiliara - google keyword planner

Odată ce ți-ai creat o listă provizorie de sintagme de căutare, este important să le validezi în special din perspectiva volumului de căutări și competiției.

Pentru validarea sintagmelor cheie îți recomandăm să folosești Keywords Planner de la Google, care te va ajuta să afli:

  • Câți utilizatori caută o anumită sintagmă pe Google
  • Ce competiție există pentru respectivul cuvânt-cheie
  • Ce cuvinte te vor ajuta mai  mult în campaniile tale PPC
  • Cuvinte-cheie sugerate

Citește și: Cum să folosești YouTube-ul pentru promovarea serviciilor și proprietăților

Utilizarea Google Keywords Planner în campaniile de promovare imobiliară

Pasul 1 - Accesează Google Keywords Planner și adaugă cuvintele cheie

Loghează-te în contul tău de Google și integrează cuvintele cheie vizate de tine, pentru a obține și alte sugestii.

pasi setare campanie promovare imobiliara

Pasul 2 -  Analizează rezultatele

Vezi rezultatele obținute pe sintagma căutată de tine și analizează sintagmele sugerate de Google. Pentru aceste analize, ține cont în mod special de volumul de căutări și de competiție.

google keyword planner setari keywords

 

Notă* Poți modifica oricând în bara de căutare cuvintele cheie, pentru a obține noi rezultate.

În campaniile de promovare imobiliare pe care le vei seta, îți recomandăm:

  • Să verifici pe rând cuvintele cheie din lista temporară pe care ai creat-o inițial și să validezi în Google Keywords Planner cuvintele din lista inițială
  • Să completezi lista cu sugestiile din Google Keywords Planner care se potrivesc ofertei tale
  • Să selectezi aproximativ 5 cuvinte din listă
  • Să creezi conținutul campaniei (ad-uri, anunțuri, postări, etc) integrând natural cele 5 cuvinte cheie.

Exemplificare pentru crearea unei liste de cuvinte-cheie:

promovare imobiliara - creare lista keywords

EXEMPLIFICĂRI PENTRU VALIDARE

promovare imobiliara - exemplificari keywords

 

Citește și: Comportamentul cumpărătorilor de bunuri imobiliare în mediul online


 

Vezi lista completă pentru

Cursurile Online de marketing imobiliar RE/MAX


 

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.