Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 05 martie 2021

Tranzacții imobiliare – ce greșeli să eviți atunci când iei în portofoliu o proprietate spre vânzare

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Cele mai multe persoane care activează în domeniul imobiliar știu că atât vânzările, cât și închirierile presupun un cumul de abilități și experiență, care duc în final la rezultatele dorite. Un bun agent imobiliar trebuie să fie mereu la curent cu tendințele pieței, să cunoască prețurile din zona de care se ocupă, să știe cum să promoveze proprietățile, dar și cum să comunice cu clienții..

Tranzacțiile imobiliare – ce greșeli să eviți

 

Pentru a te ajuta să câștigi timp și să realizezi mai ușor tranzacțiile imobiliare de care te ocupi, ți-am pregătit un scurt ghid al greșelilor pe care este indicat să le eviți atunci când te ocupi de vânzarea unei proprietăți.

1. Nu ești la curent cu ce se caută pe piața imobiliară

Ca agent imobiliar, ar trebui să cunoști întotdeauna tendințele din piață, pentru că în caz contrar nu îți vei putea sfătui în mod eficient clienții și nu vei înțelege de ce anumite proprietăți nu ți se vând, oricât de mult te-ai strădui să le promovezi.
 
Dacă vrei să afli cele mai noi tendințe din domeniul imobiliar, descarcă gratuit cel mai nou studiu de piață realizat de RE /MAX România, în parteneriat cu Veridio.

2. Nu știi cum să poziționezi corect proprietățile puse în vânzare

Prețurile imobilelor se pot schimba rapid, în special în contexte precum cel actual, când cererea pentru anumite tipuri de proprietăți nu se mai află la nivelul din 2019. Pentru a putea consilia clienții, e necesar să cunoști media prețurilor din piață și să știi factorii după care stabilești prețul locuințelor: localizarea, suprafața, starea imobilului, compartimentarea, utilitățile și facilitățile suplimentare.
 
Când nu îți este clar cum să poziționezi corect o proprietate, poți ajunge să îi creezi clientului așteptări nerealiste, care vor îngreuna procesul de vânzare, sau riști să vinzi locuința la un preț mult sub nivelul pieței.
 
Citește și: Vrei să deschizi o agenție imobiliară în franciză? Iată trei pași pe care trebuie să îi parcurgi la început

3. Omiți să îți asculți clienții și nu te pliezi pe nevoile lor

Un bun agent imobiliar își ascultă cu adevărat clienții, înțelegându-le astfel dorințele și nevoile. În lipsa unei bune comunicări, poți fie să pierzi clientul în favoarea unei alte agenții imobiliare, fie să realizezi foarte dificil tranzacția. Oricât de multă experiență ai avea, dacă nu cultivi o relație bună cu clienții și nu te străduiești să le înțelegi cerințele, nu vei reuși niciodată să ajungi un agent cu rezultate de top.
 
Citește și: Secretele unei agenții imobiliare de încredere

4. Nu cunoști detalii importante legate de legislație și actele necesare

Pentru ca procesul de vânzare să fie cât mai simplu, este important să discuți cu ambii clienți - atât vânzătorul, cât și cumpărătorul, despre actele necesare pentru finalizarea tranzacției. În caz contrar, poți avea surprize neplăcute - vânzarea poate fi realizată cu întârziere sau chiar anulată din cauza lipsei unor documente esențiale.
 
De asemenea, e bine să îți informezi clienții cu privire la impozitare și taxele notariale, iar comisionul agenției ar trebui specificat încă de la început în contract.
 
Citește și: De ce este esențial să ai un plan de afaceri pentru agenția imobiliară

5. Nu te folosești de tehnologie

Așa cum s-a văzut încă de la debutul pandemiei Covid-19, viața poate lua uneori turnuri neașteptate, obligând oamenii să se adapteze sau să suporte consecințele. Profesioniștii care au găsit alternative la întâlnirile și vânzările face to face au fost cei care au avut cel mai mult de câștigat în noul context.
 
Folosește și tu video-uri de prezentare, tururi virtuale, precum și întâlniri virtuale cu clienții. A nu te adapta la tehnologie înseamnă a-ți limita posibilitățile.
 
Citește și: Soluții reale pentru servicii virtuale în imobiliare

6. Nu știi cum să promovezi proprietățile

Promovarea este de obicei cheia tranzacțiilor imobiliare de succes. Dacă nu știi cum să scrii un anunț complet, corect și interesant pentru proprietățile pe care le tranzacționezi, nu te poți aștepta să ai succes. Totodată, e important să știi unde să îți promovezi anunțul, pe ce platforme să îl postezi și ce buget să aloci promovării.
 
 
Îți dorești să treci la un nou nivel în imobiliare și să faci performanță cu propria ta afacere? RE/MAX este alături de tine cu modelul unui business de succes și este gata să te ajute cu consiliere și sprijin constant, traininguri și materiale utile, precum și promovare eficientă.
 
 
 

Click me

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX