Aproape de finele anului 2019, putem spune cu siguranță că prezența online a unei afaceri este o obligație și nu o opțiune – indiferent că vorbim despre afaceri în domeniul imobiliar sau în orice alt domeniu.
Odată cu dezvoltarea tehnologiei, internetul a ajuns una dint
re cele mai importante surse de informare pentru majoritatea oamenilor – care se asigură din ce în ce mai des că persoanele și business-urile cu care colaborează sunt prezente în mediul online, printr-un site personal în primul rând, dar și prin interviuri în presa de specialitate sau comunicând direct cu audiența lor prin intermediul conturilor de pe rețelele de socializare.
Ce avantaje îți va aduce o prezență strategică în online pentru franciza imobiliară
În acest moment, simpla prezență online nu mai este suficientă dacă vorbim despre o agenție imobiliară de succes, indiferent că vorbim despre o agenție deschisă în franciză sau o agenție independentă. Ai nevoie de o abordare strategică, de un plan pe care să îl pui în aplicare pentru a te diferenția de restul agențiilor imobiliare de pe piață.
Prezența online va fi o parte importantă a strategiei tale de marketing în imobiliare și te va ajuta să ajungi mai repede la clienții potriviți, să câștigi notorietate și o încredere mai mare a clienților sau să îți consolidezi relația cu clienții existenți.
Care sunt canalele online unde este important să fie prezentă o agenția imobiliară
Iată câteva dintre canalele pe care le poți lua în considerare pentru a pune bazele unei prezențe online solide pentru agenția ta imobiliară.
-
Website-ul și blogul personal
-
Prezența pe rețelele sociale
-
Newsletter-ul de companie
-
Presa online de specialitate
1. Website-ul și blogul personal - imaginea online a agenției imobiliare
Site-ul web rămâne oglinda agenției tale imobiliare, așa că un website modern, cu informații accesibile, ușor de navigat și cu un design atrăgător va fi un punct în plus pentru agenția ta. Website-ul va fi un instrument util pentru expunerea proprietăților din portofoliul agenției, dar și o modalitate prin care potențialii clienți vor afla informații utile despre compania ta, inclusiv cele de contact.
Un blog de companie este un alt must pentru agenția imobiliară de astăzi. Prin intermediul acestuia, vei putea comunica cu publicul tău, transmițând informații importante și crescând încrederea vizitatorilor în profesionalismul agenției tale.
Asigură-te că articolele postate pe blog sunt mereu de actualitate, cu informații interesante pentru cititori – care vor putea alege să le dea share pe rețelele sociale unde sunt prezenți.
Citește și: Crește traficul online pentru proprietățile listate
2. Prezența pe rețelele sociale - legatura perfectă dintre agenția ta imobiliară și potențialii clienți
Social media rămâne unul dintre canalele cele mai populare dacă vorbim despre comunicarea cu potențialii clienți. Poți lista anunțurile de vânzare sau cumpărare pe diversele canale sociale pe care ești prezent, dar poți iniția și diverse conversații cu publicul, care are ocazia să lase recenzii în legătură cu serviciile de care a beneficiat. Tot aici poți promova diverse articole de pe blog, beneficiind de expunere suplimentară.
În ceea ce privește rețelele sociale alese, multe dintre agenții aleg să fie prezente pe Facebook, majoritatea potențialilor clienți având un cont activ pe această rețea socială.
Ai toate motivele să incluzi YouTube în strategia ta marketing pentru promovarea serviciilor tale și a proprietăților listate. Pe lângă faptul că oamenii preferă vizualul în locul textului, video-urile de pe Youtube pot fi un element important din eforturile tale de a clădi relații trainice cu publicul țintă.
Platforma Instagram a atins anul trecut în vară peste 1 miliard de utilizatori lunari activi și este una dintre cele mai populare rețele sociale din lume. Pentru brokeri și agenți imobiliari, Instagram-ul oferă multiple modalități de a share-ui conținut cu publicul țintă.
Deloc de neglijat și cu un potențial ce poate fi valorificat foarte bine este LinkedIn – rețeaua socială profesională, unde pot fi publicate atât diverse articole de specialitate, cât și un profil de companie care să evidențieze atuurile și serviciile oferite de agenția ta imobiliară. Profilul profesional al fiecărui agent imobiliar în parte poate fi, de asemenea, căutat și consultat de către potențialii clienți, în căutare de repere și referințe online.
3. Newsletter-ul de companie - o legătură pe termen lung între agenția imobiliară și clienți
Chiar dacă la prima vedere nu pare cea mai interesantă opțiune pentru o agenție imobiliară, un newsletter transmis periodic este modalitate prin care poți ține legătura pe termen lung cu potențialii și foștii clienți este newsletter-ul de companie. Domeniul imobiliar este unul dinamic, cu din ce în ce mai mulți participanți și un public informat, care nu se mai rezumă la achiziția unui singur apartament pe parcursul vieții.
Clienții care au cumpărat un apartament posibil să își dorească la un moment dat un upgrade – sau se vor muta și vor decide să vândă sau să închirieze apartamentul achiziționat prin intermediul agenției tale.
Din ce în ce mai multe persoane achiziționează apartamente pentru a le închiria – așa că o relație pe termen lung este firească și dacă vorbim despre clienții unei agenții imobiliare.
Desigur, fiecare dintre noi păstrăm contactele pe care le avem, dar cum tranzacțiile imobiliare se desfășoară la intervale destul de lungi de timp, o reamintire periodică a agenției tale și oportunităților imobiliare apărute nu este deloc inutilă. În plus, un potențial client care își dorește o investiție și încă nu este hotărât asupra detaliilor, ar putea găsi de interes anumite oportunități transmise (un ansamblu imobiliar bine plasat, de exemplu, pentru care agenția deține exclusivitate la intermediere).
Citește și: 3 reguli de bază pentru email marketing eficient
4. Presa online de specialitate - te ajută să faci cunoscută activitatea agenției imobiliare
Presa de business în general, dar și cea specializată în imobiliare, este citită de multe persoane în căutare de oportunități. O prezență constantă a agenției tale în articolele publicațiilor de specialitate va crește notorietatea brandului și va mări posibilitatea ca cineva să își dorească o tranzacție chiar prin intermediul agenției tale.
Din nou, o strategie pe termen lung în acest sens, va avea cu siguranță rezultate. Programează apariții periodice în cele mai cunoscute publicații de specialitate, dar și generaliste, pentru a face constant cunoscută activitatea agenției tale imobiliare.
Un avantaj suplimentar al unei asemenea strategii este și crearea unei imagini profesioniste, al unei companii preocupate de domeniul în care activează – articolele respective apărând, cu siguranță, la căutările pe Google pe care oricine le realizează astăzi pentru a afla mai multe despre un business. Automat, mai multă încredere și mai multe șanse ca eventualii clienți să își dorească o tranzacție prin intermediul agenției tale imobiliare.
În concluzie
Dezvoltarea unei strategii și construirea unei prezențe puternice în această zonă ar trebui să fie o preocupare importantă a oricărei agenții imobiliare. O prezență puternică în mediul digital poate face diferența, într-o perioadă în care concurența este din ce în ce mai mare și fiecare avantaj contează.