De ce să alegi franciza imobiliară RE/MAX pentru o afacere nouă

Timp de citire: 16 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Nu mai este niciun secret că pandemia generată de COVID-19 a afectat întreaga lume, aducând după sine schimbări pe toate piețele.

După mai mult de un an de la instaurarea măsurilor de protecție speciale, după ce am fost nevoiți să renunțăm la o mulțime din activitățile zilnice, ne vedem nevoiți să observăm și să acceptăm câteva schimbări serioase în stilul nostru de viață. Iar schimbările se resimt în mod clar și în sectorul de business.

IMG_4835

Privire de ansamblu asupra mediului de business din România în contextul COVID-19

Conform cercetărilor, în mediul de business românesc, 91% din companii s-au simțit amenințate de situația generată de pandemie. HORECA, domeniul turistic, serviciile de transport și companiile de producție au fost printre cele mai afectate domenii.

Desigur, efectele s-au resimțit la nivelul întregii economii, în orice sector. La nivelul anului 2020, deși scăderea economică a fost de doar 3,9% potrivit datelor oficiale, pentru unele branșe, precum cea a turismului, scăderea a fost de peste 60%. Iar sectorul turistic nu a fost singurul redus la tăcere.

În acest context, un studiu realizat de Ernst&Young relevă faptul că peste 70% dintre directorii companiilor au răspuns pozitiv, fiind întrebați dacă se gândesc la o transformare masivă, la reexaminarea strategiei, obiectivelor sau chiar la o reorientare a business-ului.

Citește și: Studiu: Impactul COVID-19 asupra pieței imobiliare europene

Reorientarea afacerii poate fi o soluție pentru mulți dintre antreprenori

Deși întreg mediul de business a avut de suferit, soluții există pentru antreprenori. Un lider de succes și un bun strateg are avantajul de a-și putea reorienta complet business-ul, de a-și regândi strategia în situații de criză.

Până acum, sectoarele cele mai afectate de situația actuală au fost cele din HORECA, magazinele, producția și unii prestatori de servicii. Măsurile de distanțare socială și protecție împotriva răspândirii virusului au forțat unele afaceri să se închidă, sute de mii de angajați trezindu-se brusc în șomaj tehnic sau fără loc de muncă.

Totuși, unele afaceri s-au adaptat crizei și au reușit să traverseze această perioadă cu brio, datorită deschiderii antreprenorilor și abilităților de gestionare a situațiilor de criză.

Citește și: Idei de afaceri pe care le poți lansa în 2021

IMG_4686Ce calități au antreprenorii care au reușit să ocolească această criză

În contextul în care unele din întreprinderile mici și mijlocii se află în pragul falimentului din cauza COVID-19, unele afaceri prosperă pe timp de criză. De ce? Datorită ingeniozității antreprenorilor din spatele acestor companii.

Oamenii care au reușit să facă față crizei au un apetit ridicat la risc, de cele mai multe ori fiind capabili să joace totul pe o carte. De asemenea, know-how-ul acumulat în afaceri și experiența își spun cuvântul în astfel de situații.

Calitățile principale ale unui antreprenor care supraviețuiește sau chiar prosperă pe timp de criză țin și de abilitatea de analiză. A analiza oportunitățile și riscurile, a regândi pas cu pas strategia de business și chiar a te adapta rapid la schimbări sunt lucruri fără de care nu poți supraviețui. Reacția rapidă și perspicacitatea sunt cruciale.

Apoi, foarte mulți dintre antreprenorii care au făcut trecerea spre o altă nișă, spre o altă piață sau chiar spre un alt business cu totul, au avut puterea de a creiona un plan și de a se ține de acesta.

Citește și: Profilul antreprenorului de succes în imobiliare

Reorientarea spre un domeniu cu șanse mari de reușită pe viitor este cheia

Max McKeown, un cercetător englez în strategia inovației, a spus: ,,Adaptabilitatea este despre puternica diferență între adaptarea pentru a supraviețui și adaptarea pentru a câștiga". Acesta a fost un aspect esențial pentru mulți dintre antreprenorii care au înțeles că pandemia nu reprezintă neapărat sfârșitul business-ului lor, ci începutul unui nou capitol.

Mulți dintre ei și-au căutat domenii noi de activitate în care își pot valorifica abilitățile și experiența. Orice antreprenor bun poate găsi și oportunități într-o piață în scădere. Deoarece, în fiecare criză avem active care scad și altele care cresc.

Citește și: Tendințe pentru piața imobiliară în 2021

IMG_5142De ce imobiliarele reprezintă un domeniu cu șanse mari de reușită pe viitor

Piața imobiliară din România, spre exemplu, a dat dovadă de rezistență în fața pandemiei. Deși foarte multe previziuni anunțau sfârșitul pieței imobiliare cu scăderi apocaliptice, piața a înregistrat chiar unele creșteri semnificative. Dacă ne uităm la prețul locuințelor la sol, dar și la prețul terenurilor, vedem creșteri spectaculoase.

În plus, chiar și în ceea ce privește finalizarea și predarea proiectelor s-au respectat termenele, majoritatea proiectelor anunțate pentru 2020 fiind livrate la termen, lucru așteptat și pentru anul 2021. Mai mult, tranzacțiile din piața imobiliară din România au crescut în 2020 față de 2019 cu peste 20%, în ciuda contextului pandemic, conform datelor ANCPI.

Apartamentele și sectorul de spații comerciale sau de birou au suferit o scădere, însă trendul s-a stabilizat, iar la începutul anului 2021 intrasem deja din nou pe un trend ascendent, referitor la prețul de tranzacționare.

 

Citește și: Oportunități de afaceri in criză - franciza imobiliară

Așadar, iată cum pot profita antreprenorii de acest avantaj oferit de piața imobiliară

Transpus în planul antreprenorial, cei care se adaptează pentru a avea o afacere de succes, nu numai pentru a evita falimentul, sunt cei care vor reuși. Iar adaptarea de cele mai multe ori ține și de reorientarea bugetelor în ceea ce privește portofoliul investițional. În loc să încercăm să investim în sectoare de business, care pot înregistra scăderi sau sunt imprevizibile, ne putem orienta investițiile, ca antreprenori, spre piețe stabile, așa cum s-a dovedit a fi piața imobiliară.

Un exemplu foarte bun este Ray Kroc, vânzătorul de aparate de milkshake-uri care a făcut din McDonald's un fenomen global. La începuturile sale în rețea, deși numărul restaurantelor creștea, profitul business-ului scădea.

Aflându-se în mari datorii și cu o recentă ipotecă pe casă, Ray a ascultat de un avocat care i-a spus că decizia cea mai bună pentru el ar fi să nu se bazeze pe vânzarea de fast-food, ci pe oportunitatea din imobiliare pe care chiar business-ul cu burgeri i-o pune la dispoziție. Acesta a fondat o nouă companie care cumpăra spații comerciale și le închiria mai departe partenerilor de franciză.

Această mentalitate și această strategie l-au propulsat rapid pe Ray Kroc în topul celor mai mari investitori imobiliari, deși majoritatea oamenilor îl identifică prin brandul McDonald’s ca fiind un antreprenor în piața alimentelor de tip fast food. De ce sunt în momentul de față imobiliarele o afacere cu șanse mari de viitor chiar și pentru antreprenorii locali?

Piața imobiliară rămâne una dintre industriile cu cel mai mare dinamism în economie - fiind un vector de dezvoltare principal, mai ales pentru economiile emergente. Perioadele de criză în economie dau naștere unor oportunități uriașe în imobiliare.

Un trend foarte interesant de urmărit a fost fenomenul de creștere a prețurilor pentru proprietăți în cartiere noi, zone rezidențiale, case și terenuri.

De altfel, interesul cumpărătorilor pentru locuințele aflate în afara orașului a început să fie mai mare, ca efect al pandemiei. Raportul European al Pieței Imobiliare realizat de RE/MAX – agenția numărul 1 la nivel global, relevă faptul că 30% dintre europeni se gândesc să se mute, aceste cifre reprezentând un potențial enorm pentru investitorii imobiliari.

Iar acest potențial poate fi fructificat și de către antreprenori, mai ales în condițiile în care aceștia pot avea rezerve disponibile rapid pentru investiții. Iar în coordonare cu profesioniști în imobiliare, agenți pregătiți, specializați, care să le prezinte oportunitățile reale ale pieței, șansa de succes a unei astfel de investiții este foarte mare.

Revenind la situația din România, țara noastră are un potențial foarte mare pentru reorientarea antreprenorilor spre investiții imobiliare. În plus, în ceea ce privește profesioniștii care să stea alături antreprenorilor pentru o alegere potrivită, strategia RE/MAX este una perfect adaptată acestei nevoi.

Mai mult decât oportunitatea de a deveni investitor, RE/MAX oferă și posibilitatea de a-ți reorienta business-ul înspre această piață.

Cu ajutorul cursurilor, sprijinului complet și al sistemului de franciză RE/MAX, poți dezvolta în țara noastră o rețea puternică de agenți și birouri imobiliare, fapt realizat cu succes în zeci de alte țări din Europa și din întreaga lume.

Citește și: Vrei să deschizi o agenție imobiliară în franciză? Iată trei pași pe care trebuie să îi parcurgi la început

IMG_4627

Ce înseamnă să ai o agenție imobiliară în perioada curentă?

În contextul creșterii interesului oamenilor pentru a se muta și pentru a-și achiziționa o casă, o agenție imobiliară poate fi o afacere extrem de profitabilă în acest moment.

Conform unui studiu de piață despre cele mai importante provocări din domeniul imobiliar, studiu la care au participat peste 250 de respondenți din peste 34 de orașe, majoritatea fiind agenți imobiliari sau proprietari de agenție imobiliară, secretul unei tranzacții reușite în acest sector de activitate a fost înțelegerea nevoilor clienților.

Având parte de toate insight-urile din partea RE/MAX ai ocazia nu doar să înțelegi nevoile clienților, ci să le furnizezi soluții personalizate, pe baza celui mai performant sistem global de pe piața imobiliară. Dacă încă nu ai făcut pasul spre reorientarea business-ului tău, s-ar putea ca piața imobiliară să fie o alegere extrem de profitabilă pentru tine. Cu siguranță vei considera la fel odată ce vei afla venitul pe care îl poți obține lunar.

Deși o treime dintre agenți au avut câștiguri medii lunare de sub 3.000 de lei, conform datelor ultimului studiu, alți 44% dintre agenți au avut parte de o medie aflată între 3.000 și 10.000 de lei. Iar 13% au avut câștiguri între 10.000 și 20.000 de lei.

Și dacă ne raportăm la know-how-ul unui antreprenor care deja stăpânește lumea negocierilor și are experiență de business, acesta s-ar putea clasa în topul celor 10% care s-au bucurat de câștiguri medii lunare de peste 20.000 de lei. Imaginează-ți cum ar fi să deții propriul tău birou, ca pe un business care să-ți producă venituri din munca tuturor agenților.

În spatele oricărei idei de business se află o strategie de dezvoltare puternică. La RE/MAX, orice colaborator are acces direct nu doar la strategii de dezvoltare și sisteme de afaceri, ci și la întreg sprijinul comunității. Astfel, simple idei de afaceri devin afaceri profitabile, cu ajutorul francizei RE/MAX.

Citește și: Ce înseamnă să ai o agenție imobiliară RE/MAX în România

Scopul sistemului de francize RE/MAX este acela de a oferi un set de instrumente, standarde şi servicii pentru a susţine producătorii de top din industria imobiliară. Indiferent dacă ai sau nu experienţă în domeniul imobiliar, tot ceea ce face RE/MAX este dedicat dezvoltării şi susţinerii tale pentru ca tu să devii expertul imobiliar de care clienţii tăi au nevoie.

Vino alături de noi și îndeplinește-ți visul de a deveni un antreprenor de succes în imobiliare!

 

Click me

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX